The Money

 Har du noengang sett en fullstendig prisliste på en hjemmeside hos et byrå? Neppe.

Og det er det sikkert flere grunner til: Det er vanskelig å stykkprise leveranser; man ønsker å holde alle muligheter åpne; man vil ikke flagge priser for konkurrenter osv.

Men hva koster egentlig innhold?

Svaret er nok «Hvor langt er et tau..»

Er det dyrt med innholdsmarkedsføring?

(Både ja og nei.., definer dyrt.)

Hva slags timepris opererer dere med?

(1250 NOK)

Hvor lang tid bruker dere på en artikkel?

(Igjen, dette tauet..)

Noen jobber kan måles og prises med timer medgått, men andre – kanskje de aller fleste – prises ikke på timebasis. Da blir det (synes i hvert fall vi) for kostbart.

Du skal få et eksempel: La oss si du vil lage et kundemagasin på 24 sider. La oss si at vi starter på scratch, du har kanskje noen ideer og en designmal. Og ha i bakhodet at vi estimerer en 24-sider til mellom fem og seks uker jobb (møter, konsept, design, intervjuer, utskriving, bilder, evt. annonser, brekking, korrektur og …mer korrektur, venting, avklaring, involvering mv.). Da skulle en trykkeklar 24-sider koste mellom 250 000 og 300 000 kroner. Det gjør den ikke!

Kanskje du ikke vil ha design og rammer for et magasin, kanskje frittstående artikler er på menyen. Skal du ha mye eller lite – er du en potesiell gjenkjøper eller ei. Vil du betale for kvalitet eller er ord, ord – okke som..? Det er så mange ting som spiller inn, så en innholdsprat øye til øye mener vi alltid er nødvendig for å kunne komme med en pris både du og vi er fornøyd med. For til syvende og sist er det ikke pris som er A… A er innholdet og at det konsumeres slik det skal av mottakerne for å leve opp til innholdsmarkedsføringens første bud: innhold som engasjerer, opplyser og løser problemer for leseren!

Og mens du fordøyer dette, kan du legge til at prisen du betaler for en jobb utført av Loop Media, bare én del. Din involvering i prosjektet har også en kostnad. Du skal også synse og mene, du skal lese over, du skal involvere og godkjenne. Jo større prosjekt, desto mer involvering. Ingen grunn til å feie det under teppet.

Konklusjon

Godt innhold koster penger!

Godt innhold virker!

Vi har ikke møtt noen ennå som ikke tror på innhold!

Vil du vite mer om pris, tidsbruk, prosess og innhold? Send oss en epost!